Brænder du for data, analyse og Business Intelligence? Er du faglig og analytisk stærk? Er du god til at visualisere og formidle komplekse data på en overskuelig måde? Lægger du vægt på samarbejde og dialog, og følger du dine opgaver og projekter til dørs?Hvis du kan svare "ja" til spørgsmålene, så er du måske vores nye Bl-konsulent.I Sekretariatet Social, Sundhed og Omsorg udvikler vi Business Intelligence med tæt inddragelse af de ledere, chefer og direktører, som vi betjener.For at udnytte værdien af den ledelsesinformation vi udvikler, har vi fokus på implementering samtidig med, at vi er opmærksomme på de udviklingsbehov, der måtte opstå løbende. Du skal derfor have lyst til at udvikle og implementere BI-løsninger og være med til at sikre, at brugerne får det optimale ud af løsningerne.I Viborg Kommune bruger vi Targit som front-end, og vi arbejder med mange forskellige datakilder blandt andet API, JSON, Excel, KMD-kuber mv.Dine kommende opgaverOpgaverne spænder bredt fra udvikling af BI-løsninger og understøttelse af anvendelsen heraf til ad-hoc dataudtræk. Den BI vi udvikler, anvendes som beslutningsgrundlag for politikere og ledelsessystem. Vi søger derfor en kollega, som har lyst til og sans for at være med i hele kæden, der dækker afdækning af forretningens behov, udvikling af BI-løsninger, implementering og brugeranvendelse.Du vil indgå i et tæt samarbejde med de øvrige Bl-konsulenter i teamet, og du vil samtidig få dine egne primære fagområder. Afhængigt af dine tidligere erfaringer og interesse vil du komme til at arbejde inden for sundheds-, omsorgs- og/eller socialområdet.Du vil blandt andet få følgende opgaver:Afklare udviklingsbehov i relation til ledelsesinformation med de ledere og chefer, vi understøtter.Udvikle og implementere BI-løsninger samt være faglig ressourceperson og sparringspartner for ledere, chefer og direktører - samt den øvrige drift inden for de fagområder, vi betjener.Definere rapporteringskrav i samarbejde med den øvrige organisation og oversætte kravene til tekniske og funktionelle specifikationer med henblik på udvikling af analyser og rapporter.Udvikle rapporter og dashboards, som skaber værdi i organisationen.Præsentere og formidle data således, at styring, udvikling og beslutningsprocesser på de forskellige ledelsesniveauer reelt understøttes af Business Intelligence.Sikre implementering af og opfølgning på brugen af ledelsesinformation på tværs af fagområderne; sundhed, omsorg og/eller social.Vores forventninger til digDen ideelle kandidat har følgende kvalifikationer: En relevant videregående uddannelse og kompetencer, der matcher jobbetEr nysgerrig på organisationens behov og evner at skære opgaver til i dialog med dem, vi understøtterEr faglig dygtig og analytisk stærkHar forståelse for data og erfaring med at arbejde med større datamængderKan analysere, visualisere og formidle data - også til målgrupper, der ikke normalt arbejder med dataHar erfaring med programmer som fx Excel, Power Query, Power BI og/eller TargitEr stærk i sin kommunikation og kan lide at arbejde med formidling af komplekse sammenhængeHar indsigt i og viden om sundheds, omsorgs- og/eller socialområdetEr struktureret og god til at skabe overblik samtidig med, at du har styr på detaljenKan drive processer fra A til Z med øje for mål og delmålEr fleksibel, ansvarlig og nysgerrig med en opsøgende tilgang til arbejdetSøger og giver sparring, når det er relevant, og lægger vægt på at være en god samarbejdspartnerKan håndtere skiftende deadlines og perioder med travlhedHvem er vi?Om osOm kollegerneVi er en ambitiøs og engagereret afdeling, som tror på, at opgaver skal løses med høj kvalitet og med blik for tværgående løsninger. Til dagligt indgår du i et ambitiøst og engageret team på i alt tre Bl-konsulenter, der brænder for at gøre en forskel for dem, vi er til for.Vi har hver vores primære områder, men ser det som en fælles opgave, at løfte den samlede BI-opgave på social-, sundheds-, omsorgs- og beskæftigelsesområdet. Vores omgangstone er uformel, og vi har det sjovt med hinanden.Om lederneVi er en ambitiøs, løsningsfokuseret og stærkt værdistyret ledergruppe, der sætter en ære i at understøtte andre og skabe de bedste betingelser for, at vores medarbejdere kan præstere og trives. Vi tror på, at de bedste beslutninger er dem, der træffes efter inddragelse og i respekt for den mangfoldighed, der kendetegner vores organisation.Om Sekretariatet Social, Sundhed og OmsorgSekretariatet er en del af direktørområdet Social, Sundhed & Omsorg, der er organiseret i tre fagområder og et sekretariat. Vores vision er at gøre livet lettere for dem, vi er til for. Vores mission er at understøtte beslutnings-, handlings- og udviklingskraft i hele organisationen. Der er 75 medarbejdere i Sekretariatet, heraf 42 i afdelingen Politik & Udvikling, som BI-teamet hører til i.Sekretariatet holder til på Viborg Rådhus i et åbent kontorlandskab, som skaber de optimale rammer for vidensdeling og kollegial sparring.Vi tilbyder et alsidigt og udviklende job, hvor du vil blive en del af et ambitiøst og engageret opgavefællesskab. Den fleksibilitet, vi forventer i forhold til at få løst opgaverne, får du igen i form af stor frihed i forhold til selv at tilrettelægge opgaveløsningen og arbejdsdagen.Løn- og ansættelsesforholdEfter gældende overenskomst mellem KL og din faglige organisation på et niveau, der svarer til kvalifikationerne.Ved ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest.Yderligere oplysningerHvis du vil vide mere om jobbet, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Anne Kallestrup på tlf. 87 87 41 05.SamtalerAnsættelsessamtaler forventes afholdt torsdag 13. juni 2024, og du vil blive indkaldt via mail den 11. juni 2024. Vær opmærksom på, at der i tillæg hertil kan blive tale om en anden samtale.